کشور نیازمند ۵ هزار دستگاه اتوبوس جدید است
مهدی خضری عصر پنجشنبه، ۱۶ اسفند در مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای آذربایجانشرقی اظهار کرد: آذربایجان شرقی یکی از استانهای بسیار مهم و تاثیرگذار در حوزه حملونقل جادهای بوده و وجود ۱۴ هزار کیلومتر راه در این استان نشان دهنده چنین اهمیتی است.
ارتباط فردا: وی افزود: وجود ۲ مرز زمینی شامل گمرک جلفا و نوردوز، وجود ۲۷ هزار دستگاه ناوگان حملونقل باری، مسافری و همچنین ۳۵ هزار نفر راننده، ایجاب میکند رسیدگی موثر و کافی به این حوزه صورت بگیرد.
وی هوشمندسازی جادهها را یکی از اولویتهای معاونت حملونقل سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور دانست و گفت: آذربایجان شرقی به دلیل برخورداری از حجم بالای ناوگان، راننده و راههای اصلی و روستایی باید در این رابطه پیشتاز باشد.
سرپرست معاونت حملونقل سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور، فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی برون شهری را یکی از عوامل مهم در افزایش تعداد تصادفات جادهای و به تبع آن رشد روز افزون تلفات جادهای در کشور بیان کرد.
وی اضافه کرد: سن و عمر ناوگان حملونقل مسافری ایران زیاد است و باید در سریعترین زمان ممکن و با ارائه تسهیلات مختلف نسبت به نوسازی آن اقدام کرد.
وی اذعان کرد: افزایش یک هزار دستگاه به ناوگان مسافری جادهای کشور برای سال آینده از محل واردات و تولیدات داخلی خواهد بود.
خضری با بیان اینکه جابجایی ۲۵ میلیون تن انواع کالا در آذربایجان شرقی مزیتی بسیار بزرگ و مهم است، گفت: این عملیات با شیوههای سنتی قابل ادامه نیست و باید از روشهای نوین همچون هوشمندسازی جادهها استفاده شود.
وی از همراهی مجلس شورای اسلامی برای نوسازی ناوگان حملونقل جادهای کشور قدردانی کرد و افزود: براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۴، برای سال آینده اعتبارات و تسهیلات ویژهای برای اضافه کردن تعداد یک هزار دستگاه اتوبوس جدید در نظر گرفته شده است که امیدواریم این تعهد در زمان مقرر تحقق یافته و عملیاتی شود.
وی با اشاره به جابجایی ۶۰۰ میلیون تن انواع کالا توسط ناوگان حملونقل باری کشور، بر لزوم نوسازی و از رده خارج کردن خودروهای سنگین و کامیونهای باری فرسوده تاکید کرد.
سرپرست معاونت حملونقل سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور مطرح کرد: اکنون برای هر پنج دستگاه کامیون در کشور یک بار وجود دارد که به هیچ عنوان با استانداردهای جهانی سازگاری نیست و شرایط پیچیدهای را برای حوزه حملونقل بار ایجاد میکند.
وی افزایش نارضایتی بین رانندگان را از آثار همخوان نبودن بار و کامیون در کشور بیان کرد و گفت: با اسقاط یک دستگاه کشنده، مجوز واردات یک دستگاه کشنده دیگر فراهم شده است و در همین راستا مسئله بومیگرایی در استانها نیز حذف شده و نباید این اتفاق بیفتد.
انتهای پیام