اقتصادی > تولید و تجارت

فروش خودرو در سال ۲۰۲۵ کاهش می‌یابد



ارتباط فردا: جیم روآن، مدیرعامل ولوو پس از انتشارسود کمتر در سه ماهه چهارم این خودروساز سوئدی، به رویترز اعلام کرد که ما تلاطم بیشتری خواهیم داشت. چین بسیار رقابتی باقی خواهد ماند و شاهد رقابت بیشتر در اروپا خواهیم بود.

ولوو که اکثریت آن متعلق به جیلی چین است، با چالش‌های مشابهی با سایر خودروسازان بزرگ از جمله تضعیف بازار در اروپا، رقبای جدید در چین که جنگ قیمت خودروهای الکتریکی بیش از دو سال است که در آن جریان دارد و تقاضای کمتر از حد انتظار برای خودروهای برقی در اروپا و ایالات‌متحده مواجه است. تعرفه‌های اروپا و ایالات‌متحده بر خودروهای برقی ساخت چین نیز نگرانی بزرگی برای ولوو است که تولید بیشتری را به خارج از چین ارسال می‌کند.

در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اروپا را تهدید به اعمال تعرفه می‌کند، روآن در یک کنفرانس تلفنی به تحلیلگران گفت که ما انعطاف پذیری برای افزایش تولید در کارخانه این خودروساز در چارلستون، کارولینای جنوبی داریم. روآن در بیانیه‌ای گفت ولوو انتظار نداشت که تقاضای خودرو با همان نرخ سال‌های گذشته رشد کند و رقابت به معنای کاهش قیمت‌هاست و رسیدن به ظرفیت و سودآوری در سال ۲۰۲۴ را به چالش می‌کشد.

فروش خرده‌فروشی این شرکت در سال گذشته، ۸ درصد رشد کرد و تقریباً مطابق با پیش‌بینی تجدیدنظر شده ولوو بود که از چشم‌انداز قبلی رشد ۱۲ تا ۱۵ درصدی کاهش یافته بود. ولوو در ماه سپتامبر، از بلند پروازی‌های خود برای برقی کردن عقب نشینی کرد و گفت که هیبریدی‌های جدید را  طولانی تر از زمان برنامه‌ریزی اولیه به فروش خواهد رساند. ولوو، که خودروهای برقی و هیبریدی را می فروشد، دستورالعمل قبلی کاهش یافته در سال ۲۰۲۶ را تکرار کرد که شامل هدف حاشیه سود هفت تا هشت درصد بود.

انتهای پیام



منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا