تعرفههای ترامپ قلب شبکه ریلی را نشانه گرفت
ارتباط فردا: نتایج بررسیهای جدید انجمن راهآهن آمریکا نشان میدهد که این کشور در سال ۲۰۲۴، حدود ۲۰۳.۱ میلیارد دلار تجارت فرامرزی با کانادا و مکزیک ثبت کرده که دادههای آماری حملونقل شامل رقم ۱۰۴.۸ میلیارد دلار در تجارت آمریکا و کانادا (۶۶ درصد واردات و ۳۴ درصد صادرات) و ۹۸.۳ میلیارد دلار در تجارت آمریکا و مکزیک (۶۵ درصد صادرات و ۳۵ درصد واردات) است.
گروه تجارت ریلی هشدار داد که سرمایهگذاری در زیرساختهای حملونقل، نیازمند اقتصاد رو به رشد است. ایان جفریز، مدیرعامل انجمن راه آهن آمریکا گفت: وقتی اقتصاد خوب پیش میرود، ما خوب عمل میکنیم و همه ما در صدد سرمایهگذاری برای رشد اقتصادی هستیم. تجارت بخش مهمی از رشد، چه صادرات به شرکای آمریکای شمالی و چه واردات از بنادر ماست.
دادههای انجمن راهآهن آمریکا، در سال ۲۰۲۳، درآمد ریلی ۲۳۳.۴ میلیارد دلاری در کل تولید اقتصادی با بیش از ۵۰ میلیارد دلار ارزش افزوده مستقیم به تولید ناخالص داخلی را نشان میدهد که در سال ، ۲۰۲۳، از ۷۴۹ هزار و ۴۰۰ شغل پشتیبانی کرد و ۶۶.۱ میلیارد دلار درآمد خانوار را به ثبت رساند. پنج ایالت با بیشترین اشتغال ریلی باری، شامل تگزاس، ایلینوی، نبراسکا، کالیفرنیا و جورجیا هستند و تگزاس در صدر فهرست اشتغال قرار دارد زیرا این ایالت نزدیک به ۹۰ درصد از قطارهای فرامرزی آمریکا-مکزیک را در چهار گذرگاه خود مدیریت میکند.
جفریز اظهار کرد: انجمن راهآهن آمریکا میگوید که راهآهن سال گذشته، تقریبا ۲۶.۸ میلیارد دلار سرمایهگذاری کرده و این تقریبا تمام سرمایه خصوصی است که به زیرساختهای ما باز میگردد تا حرکتهای بینالمللی را تسهیل کند. پروژههای زیرساختی، هزاران شغل و میلیاردها سرمایهگذاری ایجاد کرده و اتحادیه پاسیفیک همچنین در حال سرمایهگذاری بر روی رمپهای چند وجهی جدید در فونیکس، کانزاس سیتی، سالت لیک سیتی و مریلند است. شرکای عمومی نیز در حال بازسازی تونل هاوارد استریت هستند تا جابجایی کانتینرها را از بندر بالتیمور، سریعتر و خارج از جاده فراهم کند.
وی افزود: سرمایهگذاریها و محصولات خدماتی به صورت آنلاین ارائه میشوند تا با بازار بینالمللی مطابقت داشته باشند و اطمینان حاصل شود که آمریکا، رقابت جهانی خود را حفظ میکند و اقتصاد آماده رشد است تا کالاها را در هر دو جهت سوق دهد.
بر اساس دادههای تجاری، کریدور ریلی آمریکا-کانادا، مجرای اصلی انتقال قطعات خودرو، فرآوردههای نفتی، محصولات جنگلی و مواد شیمیایی بوده و نشاندهنده یکپارچگی عمیق صنعتی بین دو اقتصاد است. طبق گزارش انجمن راهآهن آمریکا، تجارت در مرز آمریکا و مکزیک، شامل حجم قابلتوجهی از محصولات خودرو، کالاهای کشاورزی و مواد صنعتی است.
تجارت فرامرزی در امتداد ۲۳ گذرگاه ریلی آمریکا-کانادا و هفت گذرگاه آمریکا-مکزیک انجام میشود که به گفته جفریز، هر مکان یک تزریق اقتصادی به اقتصادهای محلی ایجاد میکند. توسعه صنعتی، محرک اقتصادی کلیدی است و نورفولک جنوبی، فقط در سال ۲۰۲۴، شاهد ۴.۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری توسعه صنعتی در شبکه ۱۴۹ پروژه خود بود.
شبکه سی ان بی سی گزارش کرد: بیشترین سهم تجارت، تا ۷۰ درصد که از طریق راهآهن حمل میشود، مربوط به کشورهای غیر آمریکای شمالی و طیف کالاها و حملونقل بسیار گسترده است. مواد شیمیایی (۱۷ درصد وارداتی و صادراتی) شامل اتانول، پلاستیک و مواد شیمیایی صنعتی ضروری برای تولید جهانی است. نزدیک به ۴۰ درصد از صادرات غلات آمریکا از طریق راهآهن به بنادر یا مرزهای زمینی این کشورمنتقل میشود. همچنین فلزات ازجمله سنگ آهن، ضایعات فلزی و همچنین مواد معدنی (۱۵ درصد)، از طریق شبکه ریلی جابجا میشود.
ایلینوی در مرز کانادا و آمریکا، شلوغترین مرکز ریلی جهان در شیکاگو با ۶ راهآهن کلاس یک، ۴۰ خط راهآهن کوتاه و شبکه گستردهای از پایانههای بین وجهی و محوطههای طبقهبندی است که تجارت ملی و بینالمللی را به حرکت در میآورند. در سال ۲۰۲۳، فعالیت ریلی در ایلینوی، ۴.۷ میلیارد دلار درآمد خانوار را به همراه داشت و از ۳۸ هزار و۶۰۰ شغل اضافی در صنایع مختلف پشتیبانی کرد.
در ساحل غربی، کالیفرنیا از طریق بنادر ساحل غربی به بازارهای جهانی متصل میشود و نزدیک به ۷۰۰۰ کارمند راهآهن باری در این ایالت کار و به جابجایی کانتینرهای چندوجهی، کالاهای مصرفی، محصولات غذایی و مواد شیمیایی کمک میکنند.
جفریز خاطرنشان کرد: ما از چالشهای زنجیره تامین آگاه هستیم و زنجیره تامین جهانی چند سال قبل احساس شد و شاهد حجم این زنجیره تامین در همان سطح هستیم و سطح بسیار بالایی از خدمات را حفظ میکنیم. من فکر میکنم راهآهن تمایل و توانایی خود را برای پاسخگویی به تقاضای فوری نشان داده است، مشتریان و کسبوکارهای ما را برای موفقیت در آینده با سرمایهگذاری کنونی برای حمایت از افزایش تقاضای مورد انتظار در آینده آماده میکنند.
انتهای پیام