کدام شرکتهای بیمه در صدر جدول شکایات قرار دارند؟
به گزارش ایسنا، اخیرا بیمه مرکزی، آمار شکایات ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۳ صنعت بیمه را که توسط بیمهگذاران و ذینفعان بیمهنامه در سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات ثبت شده به تفکیک همه رشتهها و با هدف شفافیت عملکردی، تسهیل در ثبت، بهبود فرایند رسیدگی اعلام شکایت بیمهگذاران از شرکتهای بیمه، منتشر کرده که بر اساس آن، میزان شکایات صورت گرفته به شرکتهای بیمهای مشخص شده است.
بر مبنای آمارهای اعلامی در این جداول بر پایه شرکت بیمه، تعداد کل شکایات ثبت شده، شکایات رسیدگی شده اعم از وارد و ناوارد و شکایتهای در حال رسیدگی، تفکیک شده است.
با این حال، به علت پویایی عملکرد و متغیر بودن عوامل در این جداول، جایگاه شرکتهای بیمه به صورت ماهانه تغییر میکند و هر ماه درصد شکایات وارده در شرکتهای مختلف، متفاوت با ماههای دیگر خواهد بود.
۵۶ درصد از شکایات وارد است
بر اساس آمار کل شکایات به شرکتهای بیمهای در ۱۰ ماهه سال جاری در مجموع تعداد کل شکایات ثبت شده به ۷۴۳۰ فقره میرسد که از این میان به ۶۶۲۹ فقره رسیدگی شده و ۸۰۱ فقره در حال رسیدگی است. از میان شکایات رسیدگی شده ۴۲۲۴ فقره شکایت به شرکتهای بیمهای وارد بود و تعداد ۲۴۰۵ فقره شکایت وارد نبوده است که نشان دهنده سهم ۵۶.۸ درصدی شکایات وارده به شرکتها از میزان کل شکایات ثبت شده است.
در این میان از تعداد ۳۰ شرکت بیمهای و همچنین صندوق تامین خسارتهای بدنی و به عبارتی از مجموع اطلاعات موجود از ۳۱ شرکت بیمهای، سه شرکت بیمه دانا، بیمه ایران و بیمه آرمان در صدر بیشترین شکایات ثبت شده به شرکتهای بیمهای قرار دارند.
بالاترین میزان شکایات بیمهای متعلق به کدام شرکتها است؟
مطابق این آمار، تعداد شکایات به بیمه دانا در مجموع ۱۴۲۷ فقره بوده و ۱۳۵۳ فقره از آن رسیدگی شده که ۱۱۷۵ شکایت وارد و ۱۷۸ شکایت ناوارد بوده و همچنین ۷۴ شکایت دیگر در حال رسیدگی است.
در جایگاه دوم بیمه ایران قرار دارد که ۸۷۹ فقره شکایت به این شرکت ثبت شده است. از این میان به ۸۴۶ فقره شکایت رسیدگی شده که ۳۶۷ فقره وارد و ۴۷۹ فقره ناوارد است و همچنین ۳۳ فقره شکایت دیگر در حال رسیدگی است.
در جایگاه سوم شکایات به شرکتها، بیمه آرمان قرار دارد که ۷۳۱ فقره شکایت به آن ثبت شده و از این تعداد ۶۹۱ فقره رسیدگی شده که ۵۸۲ فقره از آن وارد و ۱۰۹ فقره دیگر ناوارد است. همچنین ۴۰ فقره شکایت دیگر طی این مدت در حال رسیدگی است.
با این حال، ذکر این نکته ضروری است که سهم سه سرکت بیمه دانا، ایران و آرمان از کل سبد صنعت بیمه طی ده ماهه امسال به ترتیب ۹.۶ درصد، ۲۱.۸ درصد و ۰.۴ درصد است.
کدام شرکتها کمترین شکایات بیمه را داشتند؟
براساس این آمار، سه شرکت بیمه آسماری، بیمه امید و بیمه توسعه، کمترین میزان شکایات را به خود اختصاص دادهاند. تعداد شکایات ثبت شده به بیمه آسماری تنها ۱۲ مورد بوده که سه مورد آن وارد و ۹ مورد آن ناوارد است. ۱۵ شکایت در رابطه با بیمه امید ثبت شده و به ۱۳ مورد آن رسیدگی شده است که چهار شکایت وارد و ۹ شکایت ناوارد است و دو شکایت دیگر در دست رسیدگی قرار دارد.
در جایگاه سوم نیز، بیمه توسعه قرار دارد که ۲۰ شکایت به آن ثبت شده و ۲۰ مورد شکایت آن مورد بررسی قرار گرفته که ۱۲ مورد آن وارد و هشت مورد آن ناوارد بوده است.
کدام رشته بیمهها بیشترین شکایات را دارد؟
طی ۱۰ ماهه امسال، در رابطه با درصد شکایات از رشتههای بیمهای نیز، شکایات مرتبط با رشته شخص ثالث، با ۳۲۸۲ شکایت و سهم ۴۴ درصدی در صدر جدول قرار دارد و دو رشته درمان و بدنه به ترتیب با ۱۶۳۰ و ۱۳۰۳ شکایت و سهم ۲۱.۹ درصدی و ۱۷.۵ درصدی بیشترین سهم شکایات در بین رشتههای بیمه را به خود اختصاص دادهاند.
انتهای پیام